30 januari 2013

Finaste fina

Jag håller på att planera en doptårta och tänkte därför att jag skulle passa på att visa upp min dotters namnfes tårta men även våra bästa vänners lilla dotters doptårta. Min dotters tårta är nog den tårta som jag hitintills är mest nöjd och med och jag kan erkänna att det kändes lite i hjärtat när vi skar i den.


Vi hade en fantastiskt lyckad namnfest med en fin ceremoni och pricken över i:et var denna skapelse.





De ätbara bilderna har jag beställt hos strössel och annat och är gjorda av något sp liknande material, istället för att beställa en stor bild så gjorde jag ett collage av flera små bilder som jag sedan  mejlade in, jätte smidigt och snabbt gick det:).

Det var egentligen ljusstakarna som står i bakgrunden som inspirerade mig till den här tårtan. Jag visste att jag ville duka med dem och sen var det bara att fundera ut vad som skulle passa till. Färgkombinationen grått och rosa är nog aldrig fel, enligt mig. Vilket är märkligt, jag är inte speciellt förtjust i vara sig grått eller rosa men tillsammans blir de fantastiskt snyggt!

En bild på min älskade lilla tös!




När jag ändå skulle beställa ätbart foto till min dotters tårta så passade jag på att sätta in några bilder på "bästa kompisen" Ronja också, då jag visste att jag skulle göra hennes doptårta med. Denna tårta skulle vara en moussetårta men jag gjorde blommor av sp och ville ha Ronjas ansikte i mitten av blommorna och så blev det:).





Det är alltid en utmaning att göra moussetårtor tycker jag, då det inte finns samma möjligheter att dekorera som om man gör en täckt tårta. Men det är kul med utmaningar och jag blev nöjd med resultaten vilket även Ronjas föräldrar blev:).








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar