08 januari 2013

Ebbas tårta!

När vännernas lilla Ebba skulle fylla två så hade de en idé om att tårtan kunde ha något inslag av Ebbas älskade gis och snutte. Jag fick för övrigt fria händer för utom gällande innehållet som skulle vara choklad!! Jag fick en bild på grisen och snutten och visste precis hur jag ville göra :).

Den lilla grisen och snutten

Så här ser det ut när en sp-gris blir till:) Ränderna gjorde jag genom att nagga/sticka med en tandpetare på remsor av sp, som jag sedan fäste på grisen med ätbart lim. 

Färdig dekoration! En gris med sin snutte i handen!
Den färdiga tårtan:). Chokladmousse, nutellafluff, mjölkchokladfluff .  Ebba blev nöjd och  sa glatt "min gis och snutte"  när hon såg den!




Det fick även bli en liten allergi variant för en av gärsterna som inte tål nötter.







4 kommentarer:

  1. Jättefina tårtor! Var har du hittat yttepyttesmå fjärilsformar? Eller har du skurit ut dem själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Minna :)! Fjärilarna har jag gjort med hjälp av patchwork cutters, lite pilligare än vanliga utstickare, men fint blir det! Kommer i ett set med flera stycken, i olika storleker, finns bland annat hos kakburken.

      Radera
  2. Så fina o innehållet lät ju bara såååå gott! /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna:), mmm nutellafluff är gudomligt gott, så det i en tårta så kan det aldrig gå fel:)!//Fia

      Radera