07 januari 2013

Prinsessa möter grodprins!


När lilla Freja skulle fylla fyra så var det självklart för mig att hon skulle få en tårta i form av en prinsessa! Problemet, om man nu ska kalla det för problem, var att hennes mamma är himla förtjust i moussetårtor och helst ville ha en sådan. Jag, som i vanlig ordning, fick fria händer beslöt att det fick bli en av varje, men att de på något sätt ändå skulle höra ihop och då blev det såhär!

Frejas favorit godis är skumbananer och mjölkchoklad så prinsessan består av ljusa bottnar, skumbanansfluff med hackad mjölkchoklad samt mjölkchokladfluff, kroppen och klänningen har jag gjort av sp.

Moussetårtan består av chokladtryffelbotten, blåbärspannacotta, vit chokladmousse, blåfärgad citrongelé. Dekorerad med chokladgaller samt blommor och groda gjorda i sp. 

Grodan, stor som en enkrona, var väldigt pillig att göra och mycket söt! Så söt så att mamma Linda inte kunde hålla fingrarna i styr utan var tvungen att ta upp honom, tror ni han gick sönder? Jodå, såklart att den gjorde, men det var inte hela världen då detta var efter att tårtan börjat skäras upp. Freja däremot, tyckte inte om sin mammas vårdslösa behandling av den lilla grodan ;).


Nu ska jag inte bara lägga upp en massa bilder mousstårtor, så i nästa inlägg får det bli något annat, en täckt tårta skulle jag tro:).

1 kommentar:

  1. Vilken fantasi o så fingerfärdig du måste va :)) /Anna

    SvaraRadera