13 januari 2013

Kalas dags!


Idag var det kalas för tre av mina kusinbarn. Theo som skulle fylla 4 år har länge gått och önskat sig en spidermantårtan och det skulle inte vara vilken spidermantårta som helst utan en likadan som han sett på bild som jag gjorde för nästan exakt ett år sedan och vem kan motstå ett barns önskan :). Mira som också skulle firas, då hon fyllt tre i december, ville ha en Hallo Kitty tårta men annars hade jag mer fria händer på den. Det var dessutom en nybliven tonnåring i gänget, hon tyckte dock inte det var så viktigt med tårta, men jag kunde inte motstå att göra något smaskigt till henne med så det fick bli de goda chokladtäckta oreokakorna dekorerade med idolen, samt hjärtan:). 

Hallo Kitty tårtan bestod av saftiga chokladbottnar, vitchokladfluff och mjölkchokladfluff, en av mina favoriter  tror jag:).





Det var mycket viktigt att bilen skulle vara med och Theo stod länge och beundrade tårtan  och verkade nöjd!

Innehållet var chokladbottnar, hallonmousse och glasskräm.


Två dekorerade chokladtäckta oreokaker till 13-åringen Isabelle :)!



3 kommentarer:

  1. Åh, man blir så inspirerad av att se dina bilder! Hade varit kul att få recept på dina bottnar osv.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra:-)!! Jag ska absolut försöka hinna med att lägga upp recept också, jag lovar:-)!

    SvaraRadera
  3. <3 saftiga chokladbottnar, vitchokladfluff och mjölkchokladfluff hur gör du dem?! om man får fråga!?
    skulle lagt mig för längesen men fastnade på din blogg!!

    SvaraRadera