06 januari 2013

Min allra första moussetårta!


När min älskade vän Linda fyllde 30 år fick jag äran att göra tårtan till hennes fest. Hon ville inte ha en täckt tårta så jag tänkte att jag ville försöka mig på att göra en moussetårta och så blev det. Eftersom vi båda är VÄLDIGT förtjusta i choklad var valet av smaker inte så svårt. Det blev kladdkakebottnar, vit chokladmousse, mörkchokladmousse med chokladglasyr samt vit chokladgaller och mörkchoklad rullar. Jag var väldigt nöjd och fick mycket beröm för både smak och utseende, vilket alltid är kul:-)!


 

3 kommentarer:

  1. Gud så god den ser ut!!

    Har precis hittat till din blogg, skulle gärna vilja veta mer om dig o din bakgrund (t.ex. om du e självlärd eller skolad :))
    Har inte sett nån sån info om dig, men det kanske finns? /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittade det nu, jag som inte tittat ordentligt ;)
      Häftigt att du e självlärd, grymt duktig! /Anna

      Radera
    2. Så bra att du hittade det:). Jag startade bloggen för bara några dagar sedan så är det annat du saknar så säg till:)//Fia

      Radera