06 januari 2013

Nummer två!

Min andra moussetårta gjorde jag i somras mest bara för att det är gott:). Den här gången blev det chokladtryffelbotten, vaniljbavaroise, hallonmousse med hallongelé, dekorerad med chokladgaller samt blommor gjorda av modelleringschoklad. 

Receptet på chokladtryffelbottnen hämtade jag här http://annesmat.blogspot.se/2006/10/chokladtryffeltrta.html , den kanske låter lite krånglig att göra men det är den inte, ni bara måste testa den! Den är gudomligt god!! Sen kan man ha vad man vill till, man måste absolut inte göra en moussetårta, det räcker fint med en klick grädde;).


4 kommentarer:

  1. Du e grymt duktig! Kan vem som beställa av dig? :) /Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! vad glad jag blir av dina fina ord:). Tyvärr så bakar jag enbart till släkt och vänner. Mvh/Fia

    SvaraRadera
  3. Hej Fia!
    Jag blir så himla sugen på att börja baka nu när du startat din fina blogg! Har varit här en massa gånger redan! :)
    Iaf så är jag sugen på att prova denna chokladtryffelkaka! Låter gudomligt god. Det jag undrar är vilken choklad du brukar använda dig av? Kan man ta block? Eller ska det helst vara en finare variant?
    Kramar Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny! Vad kul att höra, tycker absolut att du ska prova den, den är galet god! Jag använder nästan alltid Marabous mörka choklad till denna så det behöver absolut inte vara någon fin choklad, men det är klart vill man lyda till det extra kan man ju ta det! Lycka till:)! Kram/Fia

      Radera