10 januari 2013

Chokladtäckt oreokaka med nutella!

Den här typen av kaka har jag sett på en del olika ställen, inte minst på min favorit blogg, http://sockerrus.se/, som för övrig är den ända blogg som jag verkligen följer, Lisa som driver den är helt fantastiskt duktig och en stor inspirationskälla för mig! Så ett hett tips är att kika in hos henne, om ni inte redan gjort det:).

För att göra denna sortens kakor behöver man en form som man kan köpa på bland annat http://www.strosselannat.se/. Jag köpte min på ebay för ett bra tag sedan men det har inte blivit att jag testat den förrän idag. För att göra kakan penslar man formen med choklad, lägger i en kaka och fyller på med ännu mer choklad, hur enkelt som helst. Jag har hela tiden tänkt att det nog inte skulle bli så gott då det känns som att det blir lite väl mycket choklad, men så fel jag hade! För att det inte bara skulle bli en oreokaka med en massa choklad på så bredde jag på nutella på oreokakan innan jag la den i formen och det var verkligen fantastiskt gott!!





Chokladtäckt oreo kaka med nutella!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar