02 juni 2013

Tildes prinsessa

Tilde som fyller tre skulle ha kalas och ville ha en tårta i färgerna rosa och lila, prinsessor skulle det också vara såklart. Först tänkte jag göra en ganska enkel tårta då jag egentligen inte hade så mycket tid på mig, sen började tankarna flyga iväg och resulterade i en tårta som inte var så enkelt utformad trots allt:). Precis som det brukar vara med andra ord. Kul var den att göra och nöjd blev jag:). Tildes mamma Vicky grät när hon såg tårtan och då känns det alltid lite extra bra, hehe.




 Den fina lilla prinsessan är gjord i sp och är helt ätbar, precis som resten på tårtan:)
Den översta lilla tårtan var till barnen och innehöll ljusa bottnar, zoo fluff, mjölkchokladfluff med linser och dumle i, en riktig godis tårta :). Den nedersta stora tårtan till de vuxna var laktosfri och innehöll One bowl chocolate cake bottnar, vaniljpannacotta och fluff gjort på blåbärschoklad spacklad med chokladsmörkräm och täckt med sp.

6 kommentarer:

  1. Hej! Vad duktig Du är!!! Verkligen!!! Jag har aldrig sett så fina tårtor !! Får man beställa hos Dig en tårta?? Du skulle tänka att öppna konditori:) jag förstår varför Vicki grät när hon såg tårtan. Helt fantastiskt !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Maria! Tyvärr bakar jag bara tårtor till lite släkt och vänner för jag tycker det är himla kul. Så jag har bara detta som en hobby, men tack för din fina komplimang:).

      Radera
  2. Överj*vligt vacker! Prinsessan är galet bra gjord, så fin! Och slottet, färgerna...hatten av. Fantastiskt hantverk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Blir så glad över din kommentar:).

      Radera
  3. Jessicas Tårtor10 juni 2013 kl. 04:56

    Prinsessan som du har gjort? jag skulle inte kunna få köpa en likadan av dig?
    Den var jättefin och min dotter skulle älska att få ha den på sin tårta? jag bor i blekinge, går det att skicka den i så fall tror du?

    SvaraRadera
  4. Helt galet så fin prinsessan är... och hela tårtan också!
    Vilket hantverk!!

    SvaraRadera