09 juni 2013

Prinsessbröllop

Svärmor och svärfar skulle följa prinsessan Madeleines bröllop i lördags med några vänner och frågade mig om jag inte kunde göra en tårta till dem. De ville ha en moussetårta så det gjorde jag. Den består av choklad Chokladtryffelbotten, vitchoklad pannacotta och skogsbärsmousse, toppad med jordgubbar och hallon. Kantbandet och blommorna är gjort av vit nontemp choklad och blå candy melts. För att göra kantbandet stencilerade jag först blå candy melts på en plastremsa, lät stelna och hängde den i kylen ett tag. Sedan penslade jag den vita nontemp chokladen utanpå och lät stelna lite lite innan jag la den runt tårtan.



Närbild på blommorna gjorda i choklad:)
Jag väntade med spänning på att få se bilder på Madeleines bröllopstårta men måste erkänna att jag blev lite besviken:(. Vad tyckte ni?
En macarontårta (som mest liknade en julgran)... Kul med en kunglighet som vågar bryta mot normen och göra något annorlunda, men ändå, macarons kan man ju äta när som helst. Fast tydligen blev det uppskattat och alla 3500 macaronsen hade visst blivit uppätna:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar