25 juni 2013

Marängtårta

När jag var mindre så hette min bästis Lina. Vi var (och är väl fortfarande) riktiga gottegrisar, vi köpte godis OFTA! Men ibland drog vi till med något extra gott, då köpte vi marängbottnar, daim och grädde och gjorde en väldigt enkel men fantastisk god liten tårta av det och mumsade i oss. Lina och jag träffas inte alls ofta längre, det var väl något år sedan sist, men igår kom hon hem till mig på en kopp kaffe och jag ville såklart bjuda på något gott till och då fick det självklart bli en variant av vår barndoms marängtårta:). Det är alltid roligt att träffa gamla vänner, ta igen lite av allt det man missat sen sist, snacka minnen och framtida planer. Det var en trevlig kväll helt enkelt!


Bottnarna och bladen är gjorda av maräng, tårtan är fylld med mjölkchokladfluff med hackad daim i. Enkelt, gott och väldigt sött, i dubbel bemärkelse :).

1 kommentar:

  1. Enkel men så fin!
    Tips på bra maräng recept?
    Gottiga hälsningar // Maja

    SvaraRadera