13 oktober 2013

Välkomstfest

Förra helgen hölls det en välkomstfest för lilla Elise och jag fick äran att göra ett litet mini dessertbord. Önskemålet var att tårtan skulle se likadan ut som en doptårta jag gjort fast istället för bebisen på toppen så skulle det vara ett par rosa converse skor. Jag gjorde även cakepops och macarons. Färgerna skulle gå i vitt, pärlemo, rosa och mintgrönt.





Tårtan bestod av saftiga/kladdiga chokladbottnar, mjölkchokladmousse och hallonmousse spacklad med chokladsmörkräm och täckt med sp, en lyckad och populär kombination. Cakepopsen gjorde jag av en chokladtryffelkaka och hade ett jordgubbsöverdrag och macaronsen innehöll hallonganache:). Rosorna och conversen är gjorda i en gumpaste från strössel och annat som jag inte testat innan. Jag har knappt använt mig av gumpaste innan men nu testade jag denna och till en början gillade jag inte den. Jag tyckte den var lite klibbigare och svårare att arbeta med än den sp jag är van att modellera i, men efter en stund så gick det riktigt bra och fördelen är ju att den stelna fort och blir inte lika ömtålig som de dekorationer jag gjort i sp.

1 kommentar:

  1. Å så sött gillar färgerna ihop, första gången jag kikar in här wow vad duktig du är! sparar genast ner till blogglistan :)

    SvaraRadera