16 oktober 2013

Pimp my tårta

Nu är den här igen! Almondys tävling, pimp my tårta, har varit igång ett tag och i år ville jag göra en tårta endast för denna tävling. Det tog ett tag innan jag hade tid att förverkliga min idé, men nu så, nu är den klar, mitt lilla Almondypaket:). För att göra tårtan har jag använt mig av tre stycken olika Almondy moussetårtor,  citron, jordgubb och choklad, de är alla fantastiskt goda och jag hade faktiskt inte smakat dessa innan, annars har jag ätit de flesta av Almondys tårtor, då jag har en far som är glutenintolerant så blir det några sådana lite då och då;). Jag skar ut nio kuber 3,5 cm x 3,5 cm av varje färg och sedan "limmade" jag tillsammans dem med chokladganache till en stor kub:). Dekorationerna har jag gjort av gumpaste och den lilla Almondy etiketten har jag pillat av från en av tårtorna och fäst på en bit gumpaste.

Nu håller jag tummar och tår för att detta lilla paket ska vara ett riktigt drömpaket och ge mig högsta vinsten, nämligen en resa till San Francisco, det hade inte varit helt fel!! Så snälla, snälla, in och rösta och hjälp mig en bit på vägen så blir jag sååå otroligt glad:)! Tusen tack! <3

För att rösta: Gå in  här klicka på gilla:). Även de som röstar har chans att vinna priser isf skriver man in sina uppgifter men det är inget måste, man kan rösta ändå:)!





4 kommentarer:

  1. Vilken rolig ide! Om du inte får flest röster så kommer den garanterat gå hem hos juryn, heja heja! (har röstat) =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jätte mycket! Det betyder massor! Tack för du tog dig tid att kommentera också, det gör mig extra glad:)!

      Radera
  2. Vilken otroligt fin blogg , jag vill bara se mer mer och mer :) / Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir:)! Tack så väldigt mycket!

      Radera