26 augusti 2013

Prinsessigt

Sommaren har som vanligt sprungit förbi och vi börjar gå mot hösten, ganska mysigt om ni frågar mig. Jag gillar höst och med en sådan fantastisk sommar som varit kan man väl inte vara annat än nöjd! Vi har knappt varit hemma någonting känns det som och därav har det heller inte blivit så många inlägg här på bloggen den senaste tiden. Men det beror även på att jag faktiskt inte har gjort en ända täckt tårta på hela sommaren vilket på sitt sätt har varit skönt, lite annat bakande har det ju däremot blivit. Sommarvärmen är ju oftast välkommen på alla sätt och vis men när det gäller att göra tårtor, då framför allt de täckta, så är sommarvärmen ens värsta mardröm. Allt klibbar, svettas och smälter och detta har jag tacksamt fått slippa uppleva denna sommaren. Nej, jag har klokt nog sett till så att i princip alla familjens och vänners barns födelsedagar hamnat på hösten eller möjligtvis sensommar samt några på vintern och våren, helt perfekt;). Så med andra ord kommer jag framöver att ha en del bakande att se fram emot. Men jag har även några små inlägg som ligger och väntar på att få skrivas ner och läggas upp så det kommer nog hända en del här inne nu den närmsta tiden:). 

Våra vänners flicka Wera fyllde tre år förra helgen och eftersom det bara är prinsessor som gäller för hela slanten så skulle Wera få sitt drömkalas i prinsesstema. Jag blev tillfrågad om jag ville och kunde göra en tårta och eftersom det riktigt kliade i fingrarna efter att baka och  eftersom jag givetvis ville att Wera skulle få en riktig prinsessig tårta på sitt kalas så ville jag väldigt gärna göra det, trots att tiden var lite knapp. Sagt och gjort, det blev en tårta och Wera fick sitt prinsesskalas:)!

Wera tycker om choklad och hallon så tårtan bestod av chokladbottnar (very cherry chocolate cake bottnar) hallonmousse, ett tunt lager madagaskar chokladfluff med mjölkchokladmousse ovanpå. Den fick mycket bra betyg och gick hem hos både barn och vuxna. 




Finns det något bättre än att se barnens blickar när de får se sina tårtor? Jag tror inte det.. 
Denna helgen som gått har jag åter igen fått se dessa tindrande ögon, fast på ett annat kalas för en annan flicka, fast med samma tema... Mer om det i mitt nästkommande inlägg:).









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar