08 februari 2014

Prinsessor prinsessor prinsessor!

Sara har fyllt fyra och idag är det kalasdags! Precis som (nästan) alla andra fyraåriga flickor så ville hon ha en tårta med en prinsessa och ska jag vara helt ärlig gör det inte mig ett dugg! Jag har haft lite svårt att komma igång med bakandet i år, har inte riktigt haft någon motivation eller inspiration. Men denna tårta var riktigt kul att göra, tycker det är kul att modellera prinsessor helt enkelt, dessutom tog denna tårta inte så lång tid att göra då den består av tre stycket Almondy tårtor, som jag sedan spritsat med marängsmörkräm, väldigt smidigt! För det är väl just det där med tiden som ställer till det för mig. Jag har nämligen precis börjat jobba igen efter en lååång föräldraledighet och det är dessutom på ett nytt ställe, så jag lägger helt enkelt mycket fokus på det just nu, vilket såklart gör att det blir mindre tid för bakning, tyvärr. 








En prinsessa blir till:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar