22 april 2013

Guldbröllop

Birgitta och Jörgen firade guldbröllop i lördags, tänk så fantastiskt, 50 år som äkta makar, ett helt liv tillsammans, så många minnen och upplevelser man måste dela. Själv firar jag pappersbröllop till sommaren, låter inte alls lika vacker och milslångt ifrån guldbröllop, men om sisådär 48 år så hoppas jag att jag också får uppleva glädjen av att fått dela 50 år med min underbara man:). 

Birgitta och Jörgen önskade sig inga presenter så jag fick äran att göra en överraskningstårta till dem istället. Överraskade blev dem och väldigt rörda över tårtan som de tyckte var både otroligt fin och dessutom fantastiskt god, vilket glädjer mig. Jag älskar Willow Tree figurerna, jag tycker att känslan och uttrycket de förmedlar är helt fantastiska och jag fick en idé om att göra en cake topper med inspiration från just dem och sen färga den i guld. Birgitta hade rosor i sin brudbukett så jag ville även ha med det på något vis. Därav blev det en Willow Tree inspirerad caketopper med sällskap av en ros och ett hjärta för att förstärka känslan ytterligare:). 


Tårtan bestod av ljusa bottnar, lemon curd mousse med ett lager vit chokladganache under och ett lager hallonmousse med hemmagjord hallonsylt under, spacklad med lemon curd och vitchokladsmörkräm och täckt med sp. 


Äkta kärlek är guld värt!





2 kommentarer:

  1. det finns en överraskning i min blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag vet att det var längesen du gjorde denna tårtan, men kommer du ihåg vad du använde för färg på rosen? Jag ska göra en tårta där denna färgen hade varit perfekt till ;).
    Mvh,
    Anette Spain

    SvaraRadera